Znaczenie otoczenia społeczno-gospodarczego dla działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
Judyta Lubacha
Stron: 200
Dział: ekonomia
ISBN: 9788323349891
Wydanie drukowane |
|
---|---|
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,80 zł
Pozycja dostępna
|
Prowadzona obecnie polityka gospodarcza zarówno Unii Europejskiej, jak i polskiego rządu za cel stawia sobie rozwój oparty na wiedzy i zwiększenie innowacyjności (plan Morawieckiego). Zgodnie z rozważaniami teoretycznymi to innowacje oparte na pracach badawczo-rozwojowych mają prowadzić do szybszego wzrostu gospodarczego, tymczasem działalność innowacyjna polskich przedsiębiorstw oparta jest głównie na imporcie gotowej technologii w postaci maszyn i oprogramowania. Jakie czynniki determinują oba rodzaje działalności innowacyjnej?
W jakich obszarach kraje ,,starej Unii" różnią się od krajów dawnego bloku wschodniego? Jakie cechy otoczenia społeczno-gospodarczego wspierają działalność badawczo-rozwojową? Na te pytania autorka poszukuje odpowiedzi w swojej pracy.
Judyta Lubacha - doktor nauk ekonomicznych, pracownica Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prowadzi badania w nurcie ekonomii instytucjonalnej, dotyczące działalności innowacyjnej oraz rozwoju regionalnego. Laureatka stypendiów: DAAD (grant badawczy dla doktorantów i młodych naukowców) realizowanego na Uniwersytecie w Bremie; Narodowego Banku Polskiego (stypendium naukowe dla doktorantów); Ministra Rozwoju Regionalnego (Nagroda Specjalna Ministra Rozwoju Regionalnego w konkursie prac magisterskich ,,Teraz Polska Promocja"). Kierownik grantu Preludium finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki.
Judyta Lubacha
UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI, 2021
Dział: ekonomia
Stron: 200
ISBN: 9788323349891