Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Krótka historia t-shirtu. Od bielizny do manifestu popkultury

Oktawia Skakowska, Jarosław Kinal

UNIWERSYTET RZESZOWSKI, 2020
Stron: 126
Dział:
ISBN: 9788379968480
 
 
 

 

Oktawia Skakowska, Jarosław Kinal

UNIWERSYTET RZESZOWSKI, 2020

Dział:

Stron: 126

ISBN: 9788379968480

 Spis treści

WstępRozdział 1. Konceptualizacja i zdefiniowanie podstaw teoretycznych1.1. Teoretyczne aspekty wpływu t-shirtu na kulturę1.1.1. Moda jako kategoria naukowa1.1.2. Trend kulturowy1.1.3. Wizerunek – pojęcie, typy, rodzaje1.1.4. Kultura masowa jako przedmiot badań kulturoznawczych1.1.5. Konsumpcjonizm jako zjawisko społeczne1.1.6. Popkultura jako kategoria naukowa1.1.7. Odzież jako przedmiot badań kulturoznawcówRozdział 2. Historia i rola t-shirtu2.1. Historia t-shirtu2.1.1. Absolutnie schowany, czyli t-shirt jako element bielizny na przełomie XIX i XX wieku2.1.2. Od wojska do filmu2.1.3. Początki flirtu z popkulturą – od rewolucji lat sześćdziesiątych do Britney Spears2.2. Współczesna rola t-shirtu2.2.1. Koszulki w modzie masowej2.2.2. Interpretacja znanych projektantów2.2.3. StreetwearRozdział 3. Kulturotwórcza rola koszulki3.1. Konsumpcjonizm i etyczna strona produkcji ubrań3.1.1. Wpływ reklamy na wybory konsumenckie w branży odzieżowej3.1.2. Produkcja i logistyka branży odzieżowej3.2. T-shirt jako manifest osobowości, myśli i poglądów3.2.1. Celebryci, influencerzy, trandestterzy. Liderzy opinii jako czynnik opiniotwórczy3.2.2. Sposoby ekspozycji własnego „ja” za pomocą odzieży3.2.3. Polskie firmy produkujące t-shirty3.2.4. Społeczny real-time marketing w branży producentów t-shirtów na przykładzie pandemii COVID-19Rozdział 4. T-shirt w opinii jego użytkowników4.1. Cele, problemy oraz hipotezy badawcze4.2. Metody i techniki wykorzystane w badaniach4.3. Dobór próby4.4. Analiza danych zagregowanych techniką ankiety audytoryjnej4.5. Analiza danych zagregowanych techniką analizy zawartości4.6. Wnioski i podsumowanie badańZakończenieBibliografiaNetografiaWykaz fotografii i tabelAneks – wzór kwestionariusza wykorzystanego w ankiecie audytoryjnej