Publishing House
Proceed to the Publishing House

Miasto, barrios i kultura popularna w Peru

Tożsamość kulturowa nowych mieszkańców Limy

Katarzyna Górska

Kraków : Księgarnia Akademicka, 2020
Societas; 125
Page(s): 302
Language: polski
Section:
ISBN: 9788381381734
Electronic version: https://books.akademicka.pl/publishing/catalog/book/35
Printed edition
Electronic edition

30,00 PLN 18,00 PLN

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,00 zł
In Stock

 

Katarzyna Górska

Kraków : Księgarnia Akademicka, 2020

Societas;

Section:

Page(s): 302

Language: polski

ISBN: 9788381381734

 Monografia wprowadza czytelników w zagadnienia związane z tożsamością i miastami Ameryki Łacińskiej, wskazując najważniejsze latynoamerykańskie teorie kultury miejskiej i zmiany kulturowej (transkulturacja,kultura hybrydowa, heterogeniczność). Następnie, łącząc dwa poziomy analizy przestrzeni miasta, przedstawia badania terenowe w nieformalnym osiedlu oraz analizuje przykłady kultury popularnej pojawiające się w dzielnicach klas średniej i wyższej Limy. Kultura popularna z jej najbardziej żywiołowymi reprezentacjami, jakimi są m.in. muzyka chicha, popularna grafika i nowe miejskie fiestas, dziś najlepiej definiuje tożsamość kulturową migrantów miejskich i ich dzieci, a także zmienia oblicze peruwiańskiej stolicy i wnosi nowe wątki w dyskusję nad tożsamością narodową.