Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Ruchome obrazy zatrzymane w pamięci. Reminiscencje teoretyczne i krytyczne

Piotr Zawojski

UNIWERSYTET ŚLĄSKI W KATOWICACH, 2017
Stron: 304
Dział:
ISBN: 9788364844447
 
 
 

 

Zawojski Piotr, profesor UŚ w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Członek Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, International Association for Aesthetics, Polskiego Towarzystwa Estetycznego, International Association of Art Critics (AICA). Od roku 1999 kieruje działem filmu i mediów w kwartalniku „Opcje”.

Zainteresowania naukowe: teoria filmu, fotografii, nowych mediów oraz cyberkultura.

Wybrane publikacje: Elektroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią (2000), Wielkie filmy przełomu wieków. Subiektywny przewodnik (2007), Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów (2012), autor wielu prac naukowych opublikowanych w „Studiach Filmoznawczych”, „Kwartalniku Filmowym”, „Sztuce i Filozofii”, „Postscriptum”, „Kulturze Współczesnej”, „Roczniku Historii Sztuki”, „Przeglądzie Kulturoznawczym”, „Formacie”, „Zeszytach Telewizyjnych”, „camer@obscura”, „Zeszytach Artystycznych”, „Art Inquiry” i w wielu pracach zbiorowych. Współredaktor (z Andrzejem Gwoździem) książki Wiek ekranów. Przestrzenie kultury widzenia (2002), redaktor naukowy Ku filozofii fotografii Viléma Flussera (2004), Bio-techno-logiczny świat. Bio art oraz sztuka technonaukowa w czasach posthumanizmu i transhumanizmu (2015), Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów (2015). Publikował eseje, recenzje oraz teksty krytyczne w „Ekranie”, „Kinie”, „Fa-Arcie”, „Śląsku”, „Opcjach”, „Biuletynie Fotograficznym Świat Obrazu”. [20.05.2016]