Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Różne oblicza politologii. Teoria - historia - wizerunek. T.1

Paweł Łubiński, Patrycja Jarząbe-Krysiak, Piotr Dubiński

nakładem autora, 2015
Stron: 198
Dział:
ISBN: 9788363835330
Wydanie drukowane
 

35,00 31,50

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,50 zł
Pozycja dostępna

 

 Spis treści

 Wprowadzenie Rozdział I: Teoretyczno-praktyczne aspekty rozwoju politologii jako nauki w Polsce 1. Pomiędzy nauką a teorią 1.1. Interdyscyplinarność politologii i przedmiot jej badań 1.2. Pluralizm przedmiotowy a teoretyczno-praktyczna funkcja politologii 1.3. Rozbieżność teoretyczna, refleksyjność i potoczność w opisie i diagnozie życia politycznego jako przyczyny „słabości” współczesnej politologii 2. Pomiędzy historią a politologią 2.1. „Pokojowa koegzystencja” i płaszczyzny różnicujące politologię i historię 2.2. Polityka i polityczność 2.3. Zacieranie się różnic pomiędzy ujęciem politologicznym i historycznym 3. Pomiędzy refleksją a przyszłością 3.1. Zmiana na poziomie dyskursu – politologia a zjawisko poprawności politycznej 3.2. Aksjologia świata polityki 3.3. Kwestia modelu absolwenta politologii a jego faktyczne kwalifikacje Rozdział II: Społeczeństwo obywatelskie i kultura polityczna a Grupy Rekonstrukcji Historycznych 1.   Społeczeństwo obywatelskie w Polsce – perspektywy rozwoju 1.1. Istota i znaczenie społeczeństwa obywatelskiego 1.2. Strefy i obszary uczestnictwa obywatelskiego 1.3. Organizacje pozarządowe w liczbach oraz cechy społeczeństwa obywatelskiego 2.   Grupy Rekonstrukcji Historycznych i ich związek z polityką 2.1. Rekonstrukcja historyczna a odtwórstwo historyczne 2.2. Typy aktywności na rzez rekonstrukcji historycznej 2.3. Zakres działalności Grup Rekonstrukcji Historycznych w Polsce 3.   Kultura polityczna organizacji pozarządowych na przykładzie Grup Rekonstrukcji Historycznych 3.1. Istota i rozumienie kultury politycznej 3.2. Historia i świadomość historyczna a cele działalności Grup Rekonstrukcji Historycznych 3.3. Grupy Rekonstrukcji Historycznych jako zjawisko społeczno-kulturowe   Rozdział III: Współczesny wizerunek politologa 1.   Teoria wizerunku 1.1. Definiowanie wizerunku 1.2. Składniki wizerunku 2.   Aktywność zawodowa politologa 2.1. Dydaktyka, nauka, praktyka 2.2. Edukacja szczebla uniwersyteckiego 3.   Umiejętności komunikacyjne 3.1. Zdolności prezentacyjne 3.2. Relacje z odbiorcami 4.   Proces kreacji i promocji wizerunku 4.1. Strategia kreacji wizerunku 4.2. Promocja wizerunku Zakończenie Streszczenie Abstract Bibliografia Noty o autorach