Modele kształcenia nauczycieli języków obcych w Polsce i w Niemczech. W stronę glottodydaktyki porównawczej
Przemysław Gębal
Biblioteka LingVariów. Glottodydaktyka;
Page(s): 360
Section: języki obce
ISBN: 9788376382029
|
|
---|---|
Rozprawa jest poświęcona kształceniu nauczycieli języków obcych, które nabrało specjalnego, strategicznego wręcz znaczenia z chwilą wejścia Polski do Unii Europejskiej. Nowością pracy jest pokazanie polskich modeli kształcenia tych nauczycieli na tle modeli niemieckich, a potem porównanie ich. Jest to szczególnie cenne w przypadku nauczycieli języka polskiego jako obcego, których kształcenie nie ma wielkich i długich tradycji.
Analiza modeli kształcenia języków obcych w obu krajach UE oraz uważna obserwacja publikacji glottodydaktycznych w Polsce i w krajach europejskich staje się dla autora podstawą do tworzenia zarysu glottodydaktyki porównawczej, która także interesowała go od kilku lat i której poświęcił kilka swych wystąpień.
Z recenzji prof. W. Miodunki
Przemysław Gębal
Księgarnia Akademicka, 2013
Biblioteka LingVariów. Glottodydaktyka;
Section: języki obce
Page(s): 360
ISBN: 9788376382029