20 lat polskich telewizyjnych debat przedwyborczych
red. Agnieszka Budzynska-Daca
Stron: 398
Dział: nauka o mediach
ISBN: 9788365667069
|
|
---|---|
Książka jest zbiorem artykułów poświęconych polskim debatom przedwyborczym. Powstała z okazji dwudziestej rocznicy pierwszej telewizyjnej debaty przedwyborczej między Lechem Wałęsą a Aleksandrem Kwaśniewskim (1995) i jest wspólną inicjatywą badaczy z kilku ośrodków naukowych w Polsce. Przedsięwzięcie ma charakter interdyscyplinarny, a wśród autorów są badacze retoryki i komunikacji, medioznawcy, językoznawcy, politolodzy i socjolodzy.
Inspiracją do dyskusji nad polskimi debatami przedwyborczymi były pytania: Ile debaty jest w telewizyjnej debacie przedwyborczej?; Czy debata przekonuje, informuje, dostarcza rozrywki?; Jaka jest przyszłość debat w dobie ekspansji internetu?; Czy można mówić o tradycji polskich debat przedwyborczych?; Czy organizacja debat powinna być w gestii instytucji pozarządowej?
SPIS TREŚCI
Wstęp Agnieszka Budzyńska-Daca
CZĘŚĆ I
Marek Kochan, Od święta demokracji do teleturnieju. Przemiany konwencji debat telewizyjnych w Polsce
Błażej Choroś, Ewa Skrabacz, Debaty telewizyjne w kampanii wyborczej: samorządowej (2014 r.) i parlamentarnej (2015 r.)
Agnieszka Kampka, „Oczyścić przedpole” – funkcje metafor w prezydenckich debatach przedwyborczych
Monika Grzelka, Agnieszka Kula, O wybranych operatorach treści i gatunku w telewizyjnych debatach przedwyborczych
Monika Kostro, Anna Dutka-Mańkowska, Mowa przytoczona a wizerunek polityka w debatach prezydenckich 2015
Ewa Modrzejewska, Debata o debacie. Relacje online debat prezydenckich
Agnieszka Szurek, Co zostaje w Sieci po debacie? Próba analizy memów publikowanych po debatach przedwyborczych
Tomasz Płudowski, Staying on message. Strategie komunikacyjne uczestniczek przedwyborczej debaty telewizyjnej „Rozmowa o Polsce”
Małgorzata Tadeusz-Ciesielczyk, Aspekty werbalnej i niewerbalnej interakcji w debacie
pomiędzy Ewą Kopacz a Beatą Szydło przed wyborami parlamentarnymi w 2015 roku
Jakub Z. Lichański, Debata jako sytuacja retoryczna: studium przypadku
Agnieszka Budzyńska-Daca, Dlaczego (i dla kogo) warto poprawić polskie debaty przedwyborcze?
CZĘŚĆ II
Stanisław Dubisz, Czym jest debata?
Jerzy Bralczyk, Polskie debaty przedwyborcze: język, wizerunek, wartości
Tomasz Goban-Klas, Debata, która zmieniła Polskę – Wałęsa versus Miodowicz
Wiesław Godzic, Debata – królewskie danie czy zbędny ornament?
Maciej Mrozowski, Komentarz komentatora
Indeks nazwisk
red. Agnieszka Budzynska-Daca
Uniwersytet Warszawski Wydział Polonistyki, 2016
Dział: nauka o mediach
Stron: 398
ISBN: 9788365667069