Edukacyjne konteksty konstruktywizmu
red. Jacek Moroz, red. Oskar Szwabowski, red. Świrko Janina
Stron: 294
Dział: filozofia
ISBN: 9788366107113
|
|
---|---|
„Podstawowym celem prezentowanej monografii jest przedstawienie i przedyskutowanie możliwie najszerszych kontekstów konstruktywizmu. Przyjmując, iż konstruktywistyczny model kształcenia stanowi alternatywę dla edukacji o charakterze transmisyjnym, zrywając jednocześnie z dotychczasową ideologią funkcjonalistycznego społeczeństwa, wskazywaliśmy – choćby na mocy formuły zaproponowanej książki – na deliberatywny charakter zarówno samego konstruktywizmu, jak i koncepcji kształcenia zeń wyprowadzanej. W konsekwencji monografia Edukacyjne konteksty konstruktywizmu przybrała postać dwoistą – z jednej strony będąc pozycją o tematyce interdyscyplinarnej, obejmującej zagadnienia z epistemologii, filozofii nauki, pogranicza psychologii, teorii komunikacji i socjologii, a także szeroko pojmowanej pedagogiki; z drugiej zaś ogniskując ową interdyscyplinarność na problematyce edukacyjnej, gdzie poruszana tematyka tyczy się zagadnień stricte dydaktycznych”.
– Jacek Moroz
red. Jacek Moroz, red. Oskar Szwabowski, red. Świrko Janina
Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2019
Dział: filozofia
Stron: 294
ISBN: 9788366107113